حادیه اروپا تصفیه Bethesda مایکروسافت را تصحیح می کند: خرید شرکت Bethesda توسط مایکروسافت یک قدم به واقعیت نزدیک است، زیرا یکی از آخرین موانع بزرگ در حال حاضر برطرف شده است: کمیسیون اروپا خرید مایکروسافت را تأیید کرده است. این خرید بدون هیچ گونه شرطی تأیید شده است و به نظر می رسد معامله 7.5 میلیارد دلاری تا زمان تأیید در ایالات متحده عملی شود.
این حکم مشابه سایر خریدهای مایکروسافت ( از جمله اخیراً GitHub ) بود ، کمیسیون رقابت دریافت که این ادغام “تردیدهای جدی در مورد سازگاری آن با بازار مشترک ایجاد نمی کند.” پس از نهایی شدن خرید ، تعداد استودیوهای داخلی مایکروسافت با 23 استودیو مانندArkane Studios Prey ، Deathloop ،iD Software ( Doom ) ،MachineGames ( Wolfenstein ) ،Bethesda Game Studios (The Elder Scrolls V: Skyrim ،Tango Gameworks ( Ghostwire: Tokyo ) و موارد دیگر به این بازی اضافه می شوند.
بازی های آینده Bethesda
به عنوان بخشی از ترتیب جدید، بازی های آینده Bethesda در Xbox Game Pass بدون پرداخت هزینه اضافی در همان روزی که در جای دیگری راه اندازی می شوند، منتشر می شوند. مشخص نیست که آیا مایکروسافت به سمت ساخت بازی های آینده Bethesda صرفاً عناوین ایکس باکس و پی سی حرکت می کند ، اگرچه این توافق نامه بین Bethesda و Sony برای ساخت Deathloop به عنوان یک بازی انحصاری پلی استیشن است. شرکت فرعی جدیدی به نام Vault نیز ایجاد شده است تا در آینده از املاک Bethesda استفاده کند.
شایعه شده است که مایکروسافت در اواخر این ماه میزبان رویدادی است که در آن می تواند به طور بالقوه جزئیات برنامه هایی را که برای عناوین آینده بتسدا در نظر گرفته است ، بیان کند. از زمان اعلام این ادغام در سپتامبر سال گذشته، بحث در مورد انحصار بحث مهمی بوده است و می تواند برای آینده پروژه هایی مانند Starfield ،The Elder Scrolls VI و بیشتر گویا باشد.
این خرید یکی از بزرگترین موارد در صنعت صنعت بازی است. به عنوان مثال، وقتی مایکروسافت موجانگ، استودیوی پشت Minecraft بسیار محبوب را خریداری کرد، قیمت آن فقط 2.5 میلیارد دلار بود.