تمرکز راکستار روی تک نفره GTA: شرکت مادر راکستار یعنی Take-Two و 2K Games، علی رغم افزایش خدمات زنده هم در Take-Two و هم در سراسر صنعت، اساساً به تجربه تک نفره اعتقاد دارد. در طی تماس تلفنی این هفته، اشتراوس زلنیک، مدیر عامل Take-Two گفت كه برچسب راکستار خود را همیشه به خاطر برتری در داستان سرایی و یك نفره می شناسند و شما انتظار دارید كه این شركت با ادامه پروژه های خود به سرمایه گذاری در این زمینه ادامه دهد، علی رغم ظهور GTA Online.
“افراد در راکستار قصد داشتند یک تجربه تک نفره قدرتمند را ایجاد کنند که یک تجربه داستان محور داشته باشد. و راکستار همیشه به خاطر داستان های عالی و تجربیات عالی تک نفره شناخته شده است و بعلاوه یک فرصت عظیم چند نفره را در طی سالهای گذشته ایجاد کرده است . ”
رکورد جدید تعداد بازیکنان GTA
رکورد جدید تعداد بازیکنان GTA: زلنیک گفت: توانایی راکستار برای موفقیت در هر دو نفره و چند نفره در بازی های خود نشان می دهد که توسعه دهنده نیازی به انتخاب ندارد می تواند هر دو را داشته باشد. GTA Online و رد دد آنلاین رکوردهای بازیکنان جدیدی را در سال 2020 ثبت کردند، در حالی که بازی های پایه نیز همچنان به نقاط عطف فروش جدیدی دست پیدا می کنند. این همه به رغم عدم گسترش تک بازیکن برای جی تی ای وی (Grand Theft Auto V) است. در گذشته، چندین گسترش تک نفره برای GTA 4 منتشر شد، اما حالت آنلاین در بازی چندان قوی نبود.
موفقیت GTA V
موفقیت GTA V این است که اکنون 140 میلیون نسخه فروش دارد در حالی که رد دد رمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) به 36 میلیون نسخه رسیده است.
زلنیک گفت: “من فکر می کنم این یک یادآوری است، نه اینکه ما به آن نیاز داشتیم، اینکه راکستار می تواند هر دو کار را در بالاترین سطح ممکن در تجارت ما انجام دهد.”
فراموش نکردن تک نفره
این مقام اجرایی اشاره کرد که چند سال پیش در صنعت بازی بحث در مورد این که آیا بازی های تک نفره کنار جاده سقوط خواهد کرد یا نه وجود دارد، زیرا توسعه دهندگان و ناشران تمرکز خود را به بازی های چند نفره تغییر می دهند که اغلب می توانند پول بیشتری را به طور منظم تر به ارمغان بیاورند، از طریق خدمات زنده و معاملات خرد. اما زلنیک گفت هیچ کس در Take-Two این ایده را سرگرم نکرده است.
وی گفت: “فکر می کنم همین چند سال پیش بحث شده بود، نه اینجا، نه در این مغازه، بلکه در بعضی از دفاتر رقبای ما، این تک نفره مرده است، که همه چیز در مورد چند نفره است” گفت “ما اعتقاد نداشتیم که من به طور خاص و علنی گفتم که ما چنین اعتقادی نداریم، برچسب های ما این باور را ندارند.”
زلنیک گفت: “ما مجموعه ای از تجربیات را ارائه می دهیم كه از تلفن همراه فوق العاده گاه به گاه، به پیچیده ترین، قوی ترین، تجربه یك نفره و چند نفره متغیر است. و ما قصد داریم این كار را ادامه دهیم.”
عملی نشدن DLC در GTA V
عملی نشدن DLC در GTA V: راکستار توسط برخی از انجمن GTA مورد انتقاد قرار گرفت که باعث نشده است توسعه داستان به GTA V همانطور که سازنده با GTA IV انجام داد. راکستار گفته بود که دارد DLC داستانی GTA V را جستجو می کند، اما هرگز عملی نشد، اما در عوض استودیو با پشتیبانی از GTA Online با بروزرسانی های مکرر و قابل توجه تمرکز کرد.