نقد فیلم مارکسمن : کاریزمای عمیق و مبهم لیام نیسون ، که به او به عنوان یک ستاره اکشن بعد از زندگی بسیار خوب خدمت کرده است، کافی نیست که بتواند مارکسمن را به بالا و بیرون از لابه لای فرمول های خود بکشاند.
دومین تلاش کارگردانی تهیه کننده رابرت لورنز، که بیشتر فیلمهای قرن بیست و یکم کلینت ایستوود را پشت سر گذاشته است( از جمله گران تورینو، که این فیلم از برخی روشها بازگو می کند )، مارکسمن – که به ندرت از مهارت شخصیت نیسون با یک تفنگ استفاده می کند برای تضمین این عنوان – برشی کاملاً آشکار از پورنو پدر “پسر خوب با اسلحه” است. بدیهی است که نیسون با انتقام گیری از سینما غریبه نیست، اما این اولین افتضاح وی با بدخلقی های مسئله دارش است.
گرایش های سیاسی ایستوود
شما می توانید ببینید که چگونه مارکسمن با توجه به گرایش های سیاسی ایستوود ، شاید با گرایش های سیاسی ایستوود کامل باشد اما این فیلم مسائل جدی تری را به کار می برد که به عنوان پس زمینه استفاده می کند تا داستان رنگ به اعداد مربوط به یک داستان قدیمی را از بین ببرد. آموزش دریایی به پانک های بی احترامی یک درس می دهد. در این مورد، تفنگدار دریایی، جیم هانسون، دامدار آریزونا در نیسون است و مشکل آفرینان قاتلان کارتل هستند.
هانسون
هانسون، که دارایی او در مرز آمریکا و مکزیک قرار دارد، به نوعی متعصبانه مبهم است. ماهیت بدشکلی او با این واقعیت توضیح می یابد که او اخیراً بیوه شده است و بانک در معرض سلب مالکیت در زمین خود است، اما او هنوز هم مردی است که مکزیکی ها به طور غیرقانونی اذیت می کنند و از طریق عبور غیرقانونی از املاک خود او را بیرون می کشند ، مرزبان وقتی آنها را رد می کند. ما همچنین می بینیم که هانسون به دلیل کارگران روزمره از کار در حفاری خندق محروم است، به کار سریع احتیاج دارد و پریشان است.
تعصبات هانسون
هیچ چیز در مورد تعصبات هانسون صریحاً گفته نمی شود، که احتمالاً اقدامی عاقلانه است، اما همچنین یک حرکت ناجوانمردانه است که می تواند هر چیزی را که احتمالاً جالب است آب بکشد. رنگ آمیزی او با یک برس گسترده “طناب بد” هنگامی که می بینید در فیلم دقیقاً با چه کسی آزار دیده احساس می کند یک پلیس است. همه چیز در اینجا فقط با چشمک زدن روبرو می شود، با عباراتی مانند “اگر فقط دولت کاری در اینجا انجام دهد” و “وضعیت فعلی”. همه اینها فقط لبخند سازندگان است که در حین تولید فهمیده اند که احتمالاً زمان اشتباه ساخت این فیلم بوده است.
زندگی کم رنگ هانسون، یکی از ویرانی ها، توسط یک مادر و پسر مکزیکی متوقف می شود که از قاتلان کارتل فرار می کنند و در مزرعه خود پیچیده اند. در یک درگیری سریع با قاتلان، مادر به طرز فجیعی زخمی می شود، برادر گون کارتل سرب ( خوان پابلو رابا ) را بیرون می آورند و هانسون می یابد که با قوه قضاوت به قول زن مرحوم برای گرفتن پسر خود، میگل ( یعقوب ) عمل می کند. پرز، به شیکاگو تا در کنار پسر عموهایش باشد. به عنوان پرداخت، برای اینکه او بتواند از فروش زمین خود جلوگیری کند، هانسون می گوید که او از کیسه دوفل نقدی کارتل که مادر با خود حمل کرده استفاده می کند.
چگونگی پیوند هانسون و میگول
همانطور که انتظار دارید، هانسون و میگول در طول پیاده روی طولانی وانت در کراس کانتری با یکدیگر پیوند می خورند و رمزگذار سرد شروع به گرم شدن با همراه خود می کند و در نهایت این سفر را به عنوان یک ماموریت آخرالزمان می بیند. در نهایت، این یک داستان وحشتناک نیست. قابل تماشا است، به ضعیف ترین روش هایی که توصیف کننده نشان می دهد. تازه بودن آن به این معنا نیست که در بعضی مواقع نمی تواند موثر باشد. Tropes به یک دلیل وجود دارد، زیرا آنها ساده ترین راه های کشف قوس های احساسی و نمایش های اخلاقی هستند. البته، نیسون اینجا یک قاتل اکراه بازی می کند. کسی که به میگوئل می گوید “هیچ چیز با کشتن یک مرد دیگر احساس خوبی ندارد”. این فیلم ممکن است با این اختلاف نظر داشته باشد زیرا ژانری که برای جبران خسارت انتقام جویی طراحی شده است.
بازیگران مشترک با سایر فیلم ها
“کاترین وینیک” از وایکینگ ها در اینجا نقش “زن تلفنی” بسیار رایج را هدر می دهد، جایی که به عنوان دختر ناپدری هانسون و یک مامور گشت مرزی ایالات متحده صحنه های زیادی را به دست می آورد که مجبور است از او درخواست کند به خانه بیایید و اجازه دهید سیستم امور را اداره کند. آنچه که به عنوان یک قسمت احتمالی امیدوار کننده آغاز می شود، در نیمه راه فیلم خنک می شود و هیچ بسته ای پیدا نمی کند. پایان فیلم به اندازه کافی درست، و به اندازه کافی فروتن احساس می شود، هرچند که فقط هوشیاری را در شیوه های معمول این نوع داستان ها تقویت می کند.
جمع بندی نقد فیلم مارکسمن
مارکسمن یک پیرمرد کاملاً تماشایی است که حساب سینما را نگه می دارد و با بازی های خوب لیام نیسون و جیکوب پرز جوان در کنار هم نگه داشته می شود ، اما در نهایت چیزی بیش از یک مجموعه مونتاژ غیرمنتظره نیست. بعلاوه، با ساختن داستان در فضایی بحث برانگیز، موضوعات را سردرگم می کند و بعضاً موضوعات مهم را نادیده می گیرد، بنابراین می تواند یک فیلم اکشن اجرا کند.
ممنون که نقد فیلم مارکسمن را مطالعه کردید برای مطالعه مطالب بیشتر می توانید به بخش بررسی فیلم و سیال مراجعه کنید.