معرفی بازی
نقد و بررسی بازی Demon’s Souls: در مورد بازسازی دیمونز سولز جای ستایش زیادی دارد. این یک نمایش فنی قابل توجه برای PlayStation 5 است. یک تجربه گیم پلی جذاب که بین روحیه نشاط آور ، اعصاب خردکن و کاملاً دلخراش در نوسان است. و تفریحی وفادارانه از عنوان اصلی که خرده ژانر Souls را به وجود آورد. اما بزرگترین موفقیت Bluepoint این است که کاری را که من از نزدیک با آن آشنا هستم انجام داده و احساس می کنم دارم به سمت ناشناخته ها می روم .
اساساً بازی Demon’s Souls برای PlayStation 5 همان چیزی است که همیشه بوده است. با جلوگیری از برخی تغییرات کوچک ، طراحی بازی یکسان با نسخه اصلی نرم افزار است. مکانیک های اصلی بدون تغییر هستند ، دشمنان در موقعیت های یکسانی قرار می گیرند و به همان شیوه ها رفتار می کنند ، ترفندها و تله های انحرافی هنوز وجود دارند و آماده گرفتن مراقبت های نا آشنا هستند .

نظر شخصی من درباره بازی
و با این حال ، در حالی که یک مسیر فرسوده را از طریق پادشاهی بولتاریا بازخوانی می کنم ، بدون اعتماد به نفس لازم خودم را پیدا می کنم. من با احتیاط و با سپر برافراشته به دشمنان اصلی نزدیک می شوم ، از هر حرکت آنها و چگونگی غلبه بر آنها می دانم ، اما هنوز از آنها می ترسم. من در انتهای تونل های سنگی باریک که به طرز شومی توسط مشعل های سوسو زدن روشن شده اند ، فلج ایستاده ام و می دانم دقیقاً چه چیزی در تاریکی منتظر است ، اما هنوز هم نیاز دارم که خودم را جلو بکشم. و همانطور که شیاطین هیولا پا به عرصه هایی می گذارند که ده ها بار آنها را به بهترین شکل پشت سر گذاشته ام ، یک بار دیگر به شانس پیروزی خود شک می کنم .
بله ، بدون شک بازی دیمونز سولز یک موفقیت فنی چشمگیر است. اما آنچه آن را خاص می کند این است که Bluepoint چگونه دید خلاقانه خود را از نسخه اصلی نرم افزار به کار گرفته است تا بازی را نه همانطور که بود ، بلکه همانطور که قرار بود انجام دهد ، با تحقق کامل پتانسیل آن. نتیجه عنوانی است که به کار From Software ادای احترام می کند ، اما در عین حال در نوع خود درخشان است .
شبیه بودن بازی به سری قبلی
Bluepoint در دمیدن روح تازه به Boletaria ، بسته به دیدگاه شما ، برای بهتر یا بد بودن مجوز هنری را از طریق نرم افزار دریافت کرده است. در حالی که ممکن است بدنه بازی بسیار متفاوت به نظر برسد ، روح بازی دست نخورده باقی مانده است من همان اندازه که در مکان های آشنا ایستاده ام و مقدار زیادی از جزئیات جدید را جذب کرده ام ، احساس می کنم. در نتیجه ، به نظر می رسید که من دوباره با یک جفت چشم تازه بازی را تجربه می کنم و با این کار ، احساساتی که در اولین بار احساس کردم بار دیگر برانگیخته شد .
قدم گذاشتن در The Nexus ، منطقه مرکزی برای بازی ، احساس بازگشت به خانه را داشت ، اما آنچه که قبلاً فکر می کردم به عنوان یک زندان متروکه برای روح رزمندگان بی سر و ته است ، اکنون به عنوان یک محل استقبال از استراحت احساس می شود. شمع ها با تابشی گرم معماری دنیای سرد را غرق می کردند ، مجسمه ها با نور سفید درخشان و امیدوارکننده ای پوشانده می شدند و نسخه کاملتر و غنی تری از تم ارکسترال بازی می کرد تا روحیه مالیخولیایی معبد مخفی را به خانه منتقل کند .

دقت بسیار زیاد در ساخت محیط بازی
هر وجه محیطی از جزئیات غنی است ، از آب موج دار در استخر مرکزی گرفته تا نقش های پیچیده سنگی و جزئیات فلزی روی سنگهای قوسی که برای جابجایی شما به سرزمین های شیطان برای انتقال شما به سرزمین های دور استفاده می شود. حتی افرادی که Nexus را اشغال می کنند از جزئیات بیشتری برخوردار هستند که به نوبه خود عمق بیشتری به آنها می بخشد.
Stockpile Thomas ، چهره ای فروگذار که در گوشه ای از Nexus نشسته و پیشنهاد می کند از وسایل و تجهیزات اضافی شما مراقبت کند ، داستان خود را به روشی تعریف می کند که قبلاً امکان پذیر نبود. همسر و فرزندش کشته شدند و بی کفایتی او در جنگ باعث شد که نتواند آنها را نجات دهد. این اولین بار است که در ساعتهای زیادی از بازی Demon’s Souls می توانم عبارات صورت توماس را بخوانم و با بازگو کردن آن با او همدلی کنم. چشمانش قرمز و پف کرده به نظر می رسد ، انگار که تازه گریه کرده است .
صدای بسیار زیبای بازی
این در مورد هر منطقه از بازی صدق می کند. هر پنج سنگ قوسی شما را به محلی می برد که از نظر بصری شما را به فکر می اندازد و از نظر جوی متمایز است. کاخ Boletarian ویران شده است ، بعضی از ستون ها که به سختی ایستاده اند یا به طور کامل تخریب شده اند. حفره های بی فکر در اطراف پرسه می زنند و با شور و شوق شمشیر به شما حمله می کنند و در نهایت خسته میشوند. این یک بازی است که از بسیاری جهات به عنوان ویترین تمام ویژگی های PlayStation 5 عمل می کند و شنیدن صدای بازی دیمونز سولز به اندازه دیدن و بازی آن لذت بخش است.
مگس های وزوز و گاوهای پاره پاره و کلاغ ها، و یک اسب در حال مردن صحنه را ناخوشایندتر می کند. و در حالی که تیراندازان تیرها را شلیک می کردند ، صدای فریاد ها نشان می داد که من تا چه حد به سختی فرار کرده ام .

پیشرفت در تکنولوژی نسبت به سری قبلی
نکته مهم ، در هر مکان ، جلوه های جدید ، نورپردازی زیبا و مدل سازی های زیبا هرگز از قصد نرم افزار خارج نمی شوند و در واقع نمایش واقعی تری از آن ایجاد می کنند. پیشرفت در تکنولوژی و طراحی بازی به Bluepoint ابزارهایی را برای انجام کار هایی داده است که در PlayStation 3 در سال 2009 امکان پذیر نبود. پیچ و خم تونل ها در Stonefang حتی بیشتر احساس کلاستروفوبیک می کند و هرچه عمیق تر می شوید ، بخار موج دار که از گدازه بیرون می آید باعث لرزش می شود. محیط گرم احساس ظلم می کند. داربست های چوبی مرطوب دره ی Defilement برای راه رفتن خطرناک به نظر می رسند .

زیبا بودن بازی از نظر فنی
از نظر فنی ، بازی دیمونز سولز حیرت انگیز است. در مود عملکرد ، تصاویر زیبایی را ارائه می دهد که با کیفیت 1440p ارائه می شوند و با نرخ فریم ثابت و روان به 4K ارتقا می یابند. مود Cinematic با کیفیت 4K بومی اجرا می شود ، اما به نظر می رسد این هزینه در اجرا داشته باشد ، زیرا متوجه شدم نرخ فریم سازگار نیست.
من به مود عملکردی پایبند بودم و این کار را با نمای جدید دوربین افست انجام دادم ، که متوجه شدم بازی را به شکل سینمایی تری قاب می کند. ویژگی هایی مانند توانایی کم و زیاد شدن UI به طور پویا در رابط کاربر ، باعث بهبود غوطه وری می شود. همچنین فیلترهای گرافیکی متعددی از جمله پالت خاموش و سبزتر نسخه اصلی PlayStation 3 در دسترس است. بازی Demon’s Souls در PlayStation 5 یکی از بهترین و جذاب ترین بازی هایی است که من تاکنون بازی کرده ام .

مکانیک بازی
در خارج از ارائه ، Bluepoint از لمس موقت استفاده کرده است. همانطور که قبلا ذکر شد از نظر مکانیکی بازی Demon’s Souls در PlayStation 5 بسیار شبیه به نسخه قبلی است. با این حال ، Bluepoint به وضوح تلاش زیادی برای بهبود بازخورد صرف کرده است ، بنابراین همه چیز تأثیرگذارتر است. یک وزن و سنگینی در بازی وجود دارد که به صورت تصویری و صوتی برقرار می شود. از حرکت گرفته تا حملات ، طفره رفتن و حتی مصرف اشیا items از اهمیت خاصی برخوردار است.
وقتی تیغه شما هوا را قطع می کند ، یک حس هیجان واقعی و حرکت وجود دارد و وقتی با فولاد زره پوش یا گوشت دشمن روبرو می شود ، مقاومت قابل توجهی پیدا می کند. سلاح های سنگین به طرز باورنکردنی راضی کننده ای وجود دارد، و شما سپاسگزار سپر خود خواهید بود هر بار که حمله دشمن را دفع کند. اگر ساختاری مبتنی بر جادو را انتخاب کنید ، می توانید طلسم خود را از راه دور بفرستید و هنگام حرکت آن را تماشا کنید ، قبل از اینکه مانند یک ستاره کوچک که به ابرنواختر می رود فوران کند ، همه آنچه را که عبور می کند روشن کنید .
مبارزه در بازی
حتی اگر دشمنان به اندازه حملاتی که انجام می دهند ، هنگام استفاده از آنها یا میزان سلامتی که دارند ، تغییر نکرده اند ، بازخورد دیداری احساس خطر بیشتری را القا می کند. شما نمی خواهید از چیزهایی متضرر شوید زیرا به نظر می رسد که به شما صدمه میزنند. فیزیک کارکتر اکنون ماهیت آگاهانه و روشمند نبرد Souls را پشتیبانی و تقویت می کند. موارد جدید اضافه شده مانند انیمیشن های حمله منحصر به فرد و تکمیل کننده ، به سلاح ها بیشتر از آنچه در نسخه اصلی داشتند ، هویت می بخشند و ripostes های فرود چنان شتابان است که شما می خواهید که با همه نوع از دشمنان مبارزه کنید .

گرایش جهانی بسته بازی
اما Bluepoint با رعایت دقیق چارچوب From Software ، برخی از جنبه های عجیب و غریب تر تجربه گیم پلی بازی Demon’s Souls را نیز به جلو منتقل کرده است. گرچه World Tendency کمی بهتر و به راحتی برای بازیکن قابل مشاهده است ، اما این امر باعث نمی شود که موضوعات اساسی آن بهتر شود.
گرایش جهانی بسته به اقدامات خاصی که انجام می دهید یا برای شما اتفاق می افتد ، می تواند وضعیت مکان های مختلف را به سمت سفید یا سیاه تغییر دهد ، گرچه این موارد هرگز توضیح داده نمی شوند. اکثر بازیکنان متوجه می شوند که سلامتی آنها در مود Soul محدود شده است و از آیتم هایی برای بازیابی شکل انسانی خود برای دسترسی به استخر محدود استفاده می کنند، بدون اینکه بدانند مردن به شکل انسان باعث می شود جهان به سمت تمایل سیاه پوستان ، جایی که دشمنان ضربه بیشتری می زنند ، منحرف شود. ایده یک بازیکن در حال مبارزه ، مرگ و سخت شدن بازی در نتیجه مشکوک است ، اما با این وجود در نسخه بازسازی شده دست نخورده است.
سیستم چند نفره بازی
برای PlayStation 5 نیز دارای همان سیستم چندنفره ظریفی است که در PlayStation 3 داشت و بازی های From Software همچنان وجود دارند. شرایط خاصی وجود دارد که باید فراهم شود و از مواردی استفاده شود تا همکاری سرگرم کننده فراهم شود ، اما اطلاعات پیرامون این موضوع به روشنی واضح و قابل درک نیست تا تازه واردین بتوانند آن را درک کنند. سپس به بازیکن می رسد تا آن را از طریق یک روند ناامیدکننده آزمون و خطا کشف کند ، از کسی که راهنمایی دارد راهنمایی بگیرد یا به دنبال کسب اطلاعات در دریایی از انجمن ها و موضوعاتی باشد که در اطراف نسخه 2009 بازی نوشته شده است .

تغییر نکردن بازی مشکلی ندارد !
اما من نمی توانم Bluepoint را به دلیل دست نخورده بودن بازی مقصر بدانم. این استودیو در موقعیت غیر قابل رنجی است که یکی از محبوب ترین بازی های تمام دوران را بازسازی می کند، که دارای یک پایگاه فوق العاده پرشور و آواز است. و آنچه ممکن است به نظر می رسد یک تغییر منطقی برای یک شخص باشد ، می تواند تضعیف آنچه باعث می شود این بازی برای شخص دیگر منحصر به فرد ، متمایز و به یادماندنی باشد. در حالی که اختلاف بین ظاهر و احساس مدرن بازی و برخی از جنبه های منسوخ تر طراحی آن محسوس است ، اما تأثیر چشمگیری بر تجربه ندارد. اگرچه دوست داشتم Bluepoint به عناصر واضح تر نقص نشان دهد ، اما بازی ایمن و بزرگداشت کار و میراث بازی From Software and Demon’s Souls حرکت درستی بود .
موفقیت بسیار خوب بازی
اگر همه چیز را کنار بگذاریم ، بازسازی بازی دیمونز سولز یک موفقیت بدون ابهام است. این یک تور فنی و نمایشی واقعی برای PlayStation 5 و قدرت کنسول نسل بعدی سونی است. مهمتر از همه ، این یک شگفتی خلاقانه است که از استودیویی می آید که به وضوح به جهانیان نشان می دهد صدای خاص خود را دارد. Bluepoint از بازی اصلی نرم افزار استفاده کرده و آن را به روشی غنی تر و کاملتر بیان کرده است و با انجام این کار چیزی را که فکر می کردم غیرممکن است به من داده است: فرصتی برای تجربه دوباره عاشق شدن در بازی های Souls .
خیلی ممنون که تا اینجا با GATG همراه بودید .
برای مشاهده بررسی های بیشتر به بخش بررسی بازی مراجعه کنید .
The Review
نقد و بررسی بازی Demon's Souls
در اینجا به بررسی نکات مثبت منفی بازی دیمونز سولز که عملکرد بسیار خوبی داشته میپردازیم .
PROS
- تصاویر زیبایی که قدرت PlayStation 5 را به نمایش می گذارد .
- اقتباسی محترمانه و وفادارانه از یک بازی شاخص .
- عملکرد روان و ابریشمی که آن را به یک بازی با روح عالی تبدیل می کند .
- اجرای معنی دار بازی و اینکه صدا همه جانبه است .
CONS
- عناصر مبهم بازی با جزئیات کافی یا به هیچ وجه توضیح داده نمی شوند .
بازی از نظر گرافیکی و داستانی خیلی خوبه و حق امتیاز بالاتر از 9 داره
آره درسته ولی 10 از 10 یکم زیاده چون بازی های بهتری هنوز هستن