با بررسی فیلم Inter Stellar با GATGهمراه باشید!

بررسی کلی
نقد و بررسی فیلم Interstellar :یک فیلم علمی تخیلی حماسی انگلیسی-آمریکایی محصول سال 2014 به کارگردانی ، نویسندگی و تهیه کنندگی مشترک کریستوفر نولان است. در این فیلم متیو مک کاناهی ، آن هاتاوی ، جسیکا چستین ، بیل اروین ، الن بورستین ، جان لیتگو ، مت دیمون و مایکل کین بازی می کنند. این فیلم در آینده ای دوسطحی قرار دارد که بشریت برای زنده ماندن در تلاش است ، گروهی از فضانوردان را دنبال می کند که در جستجوی خانه جدیدی برای بشر از طریق یک کرم در نزدیکی زحل سفر می کنند.
برادران کریستوفر و جاناتان نولان فیلمنامه Interstellar را نوشتند که ریشه آن در فیلمنامه ای بود که جاناتان در سال 2007 تهیه کرد. کریستوفر از طریق شرکت تولیدی آنها Syncopy و با Lynda Obst از طریق Lynda Obst Productions فیلم Interstellar را با همسرش اما توماس تولید کرد. فیزیکدان نظری کالتک و برنده جایزه نوبل در فیزیک (2017) کیپ تورن تهیه کننده اجرایی بود ، به عنوان مشاور علمی عمل کرد و کتابی با عنوان “علم بین ستاره ای” نوشت.
تصاویر پارامونت ، برادران وارنر و تصاویر لجندری همکاری مالی این فیلم را بر عهده داشتند. Hoyte van Hoytema ، فیلمبردار ، آن را بر روی 35 میلی متر در قالب آنامورفیک Panavision و IMAX 70 میلی متر ضبط کرد. عکاسی اصلی در اواخر سال 2013 آغاز شد و در آلبرتا (کانادا) ، ایسلند و لس آنجلس انجام شد. Interstellar از جلوه های عملی و مینیاتوری گسترده استفاده می کند و شرکت Double Negative جلوه های دیجیتالی اضافی ایجاد کرده است.

فروش فیلم
نمایش بین ستاره ای(Interstellar) در 26 اکتبر 2014 در لس آنجلس ، کالیفرنیا انجام شد. در ایالات متحده ، اولین بار در سهام فیلم منتشر شد و با استفاده از پروژکتورهای دیجیتال به سالن های نمایش گسترش یافت. فروش جهانی این فیلم بیش از 677 میلیون دلار بود (و با اکران های بعدی 696 میلیون دلار) ، آن را به دهمین فیلم پردرآمد سال 2014 تبدیل کرد. Interstellar برای فیلمنامه ، کارگردانی ، مضامین ، جلوه های بصری ، امتیاز موسیقی نظرات مثبت دریافت کرد ، عمق احساسی ، بازیگری و جاه طلبی. در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار ، این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین جلوه های بصری شد و نامزد بهترین امتیاز اصلی ، بهترین میکس صدا ، بهترین تدوین صدا و بهترین طراحی تولید شد.
فروش فیلم (2)
Interstellar در ایالات متحده و کانادا 188 میلیون دلار و در کشورهای دیگر 489.4 میلیون دلار درآمد کسب کرد که در کل 677.4 میلیون دلار در برابر بودجه تولید 165 میلیون دلار بود. پس از محاسبه تمام هزینه ها ، Deadline Hollywood تخمین زد که این فیلم 47.2 میلیون دلار سود داشته است. تخمین زده می شود 22 میلیون بلیط در داخل بفروشد.
تهیه فیلم(1)
جاناتان نولان ، فیلمنامه نویس ، چهار سال روی فیلمنامه کار کرد. وی برای یادگیری جنبه های علمی ، نسبیت را در انستیتوی فناوری کالیفرنیا مطالعه کرد. جاناتان نسبت به خاتمه برنامه شاتل فضایی و چگونگی کمبود بودجه ناسا برای مأموریت انسانی در مریخ بدبین بود و از فیلم های علمی تخیلی با مضامین آخرالزمانی مانند WALL-E (2008) و Avatar (2009) الهام گرفت.
جف جنسن از مجله Entertainment Weekly اظهار داشت: “او داستان را در آینده ای دوطرفه که به بیماری بلایت متلاشی شده اما پر از مردمی سرسخت است و حاضر به تعظیم نیستند ، ناامید کرد.” برادرش کریستوفر روی فیلمنامه های علمی تخیلی دیگری کار کرده بود ، اما تصمیم گرفت فیلمنامه بین ستاره ای را انتخاب کنید و از میان ایده های گسترده ارائه شده توسط جاناتان و تورن ، با انتخاب آنچه احساس می کرد ، به عنوان کارگردان ، می تواند موضوع را به مخاطب برساند و امیدوارم که آنها را از دست ندهد” ، قبل از اینکه آن را با فیلمنامه ای که کار کرده ادغام کند برای که سالها به تنهایی روی ان کار کرده است.

تهیه فیلم(2)
کریستوفر نولان می خواست بازیگری باشد که بتواند دیدگاهش را در مورد شخصیت اصلی به عنوان فردی که “مخاطب می تواند داستان را با او تجربه کند” زنده کند. او پس از تماشای او در برش اولیه سال 2012 ، علاقه مند به انتخاب بازیگر متیو شد. فیلم لجن ، که او به عنوان دوست یکی از تهیه کنندگان آن ، آرون رایدر ، دیده بود. نولان در حالی که مشغول فیلمبرداری برای سریال تلویزیونی کارآگاه واقعی بود به دیدار مک کاناهی رفت. آن هاتاوی به خانه نولان دعوت شد و در آنجا فیلم نامه Interstellar را خواند.
در اوایل سال 2013 ، هر دو بازیگر برای بازی در نقش های اصلی انتخاب شدند. جسیکا چستین در حالی که مشغول کار روی خانم جولی (2014) در ایرلند شمالی بود با او تماس گرفته شد و فیلمنامه ای به وی تحویل داده شد. در ابتدا به عرفان خان پیشنهاد شده بود که نقش دکتر مان را بازی کند ، اما به دلیل درگیری در برنامه رد شد. مت دیمون در اواخر آگوست 2013 به عنوان مان انتخاب شد و فیلمبرداری صحنه های خود را در ایسلند به اتمام رساند.

جلوه های بسری
شرکت جلوه های بصری Double Negative ، که روی Inception کار می کرد ، برای Interstellar بازگردانده شد. طبق گفته ناظر جلوه های تصویری پل فرانکلین ، تعداد جلوه های فیلم خیلی بیشتر از فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012) یا فیلم The Inception (ساخته شوالیه) نولان نبود. با این حال ، آنها برای Interstellar ابتدا جلوه هایی را ایجاد کردند که به پروژکتورهای دیجیتال اجازه می داد آنها را به جای اینکه بازیگران جلوی صفحه های سبز نمایش دهند ، در پشت بازیگران نشان دهند.
در نهایت این فیلم شامل 850 عکس جلوه بصری با رزولوشن 5600 × 4000 خط بود: 150 عکس که در دوربین با استفاده از پروژکتورهای دیجیتال ایجاد شده و 700 تصویر دیگر در مرحله پس از تولید ایجاد شده است. از این تعداد ، 620 مورد در IMAX ارائه شد ، در حالی که بقیه آنامورفیک بودند.