با معرفی بازی Half-Life: Alyx همراه GATG باشید .

بازی هلف لایف الکسی
معرفی بازی Half-Life: Alyx(هلف لایف الکسی): یک بازی تیراندازی اول شخص (VR) است که توسط Valve ساخته و منتشر شده است. در بین وقایع (Half-Life (1998 و (Half-Life 2 (2004 بازی اتفاق افتاده است . پلیر ها کنترل Alyx Vance را برای ماموریت گرفتن یک سوپر ابر متعلق به بیگانه کنترل می کنند. پلیر ها از VR برای تعامل با محیط و مبارزه با دشمنان استفاده می کنند ، از دستکش گرانشی برای دستکاری اشیاء استفاده می کنند ، مشابه اسلحه گرانش از Half-Life 2. عناصر سنتی Half-Life مانند معماهای فیزیک ، مبارزات ، اکتشافات و وحشت برای بقا باز می گردند .
ساخت بازی
بازی قبلی Half-Life ، Episode Two ، در سال 2007 منتشر شد. پس از چندین تلاش ناموفق برای توسعه پروژه های Half-Life بیشتر ، Valve در اواسط سالهای 2010 با آزمایش VR شروع به آزمایش کرد و تقاضا برای یک بازی بزرگ VR را در سطح وسیع تشخیص داد. آنها با استفاده از خصوصیات فکری مختلف خود ، مانند پورتال ، نمونه های اولیه را آزمایش کردند و دریافتند که Half-Life مناسب ترین VR است. Alyx با بزرگترین تیم تاریخ Valve در سال 2016 با استفاده از موتور جدید Source 2 Valve وارد تولید کامل شد.
Alyx در 23 مارس 2020 با پشتیبانی از اکثر هدفون های VR سازگار با رایانه برای ویندوز منتشر شد. این برنامه به دلیل گرافیک ، صداپیشگی ، نوشتن و فضای خود تحسین برانگیز شد و توسط برخی به عنوان اولین برنامه قاتل VR ذکر شد. Valve نسخه مایکروسافت را در ماه مه 2020 منتشر کرد

گیم پلی
Half-Life: Alyx یک بازی واقعیت مجازی (VR) است که از تمام هدست های VR سازگار با SteamVR پشتیبانی می کند ، که شامل صفحه های Valve Index ، HTC Vive ، Oculus Rift ، Oculus Quest (سیم کشی از طریق Oculus Link یا بی سیم با استفاده از Virtual Desktop) و موارد دیگر است . از آنجا که گیم پلی در اطراف VR طراحی شده است ، Valve اظهار داشت که هیچ برنامه ای برای نسخه غیر VR وجود ندارد. Half-Life: Alyx همچنین از طریق کارگاه Steam از حالت های کاربر پشتیبانی می کند.
رابین واکر Valve پیش بینی کرد که هواداران بازی را تغییر دهند تا اجازه ی بازی بدون تجهیزات VR شود ، و اضافه کرد که Valve کنجکاو بود که ببیند پلیر ها چگونه به این نسخه واکنش نشان می دهند. تایلر مک ویکر از شبکه خبری Valve ، ساخت پیش از انتشار بازی به اشتباه در Steam را که شامل ابزارهای توسعه دهنده غیر VR بود ، کشف کرد و امکان تعامل مانند برداشتن اشیاء و شلیک اسلحه را فراهم می آورد. با این وجود ، اکثر تعاملات اساسی بازی مانند فشار دادن دکمه ها یا پر کردن کوله پشتی Alyx با کلید استفاده کامل نمی شود.
داستان
این بازی قبل از بازگشت گوردون فریمن در Half-Life 2 صورت می گیرد. پلیر ها متحد فریمن ، آلیکس ونس را کنترل می کنند ، زیرا او و پدرش الی ونس با Combine ، یک امپراطوری بیگانه که زمین را فتح کرده است ، می جنگند. دیوید اسپایر ، طراح گفت: بازی الکسی یک بازی اپیزودیک یا داستان جانبی نیست ، بلکه قسمت بعدی داستان Half-Life است ، تقریباً به طول Half-Life 2 پلیر ها از VR برای تهیه وسایل ، استفاده از رابط ، پرتاب اشیاء و درگیری استفاده می کنند.
عناصر بازی
عناصر سنتی Half-Life مانند کاوش ، معما ، جنگ و داستان در بازی وجود دارد . هر اسلحه ای را می توان با یک دست استفاده کرد ، همانطور که Valve می خواست پلیر ها بتوانند دست و پنجه نرم کنند و در هر زمان با دنیا ارتباط برقرار کنند . در حالی که این بازی در درجه اول یک تیراندازی اول شخص است ، عناصر ژانر ترسناک را اضافه می کند ، زیرا سلامتی و مهمات کمیاب تر هستند و شامل برخوردهای وحشتناک غافلگیرکننده نیز می شود.

طرز بازی کردن
مانند هر شوتر اول شخص ، پلیر توانایی جابجایی Alyx را در یک سطح دارد. اگر پلیر فضای کافی داشته باشد ، می تواند با پشتیبانی از مقیاس اتاق VR انجام شود ، از نظر جسمی به منظور جابجایی Alyx در داخل بازی حرکت می کند.
از طرف دیگر ، پلیر می تواند با استفاده از میله های آنالوگ بر روی کنترلرهای VR ، حرکت Alyx (روشی که در بیشتر بازی های ویدیویی معمول است) ، از یک روش انتقال استفاده کند تا جایی که پلیر در بازی به جایی که می خواهد حرکت کند و بازی کند. Alyx را در آنجا پرش می کند ، یا یک حالت واسطه ای که در آن ، پس از انتخاب نقطه مقصد ، بازی Alyx را در آنجا سوار می کند ، انتقال را صاف می کند و این امکان را به پلیر می دهد که در حین آن به اطراف نگاه کند.
فروش بازی
در اولین روز انتشار هاف لایف الکسی 43000 پلیر همزمان داشت. به گفته تحلیلگر نیکو ، دانیل احمد ، این کار موفقیت آمیز با استانداردهای VR بود که با کاربران هم زمان اوج بیت صابر مطابقت داشت. تعداد اوج تماشاچیانی که Alyx را در Twitch تماشا می کردند 300000 نفر بود. به گفته هایدن تیلور ، نویسنده شبکه گیمر ، این نشان داد كه چگونه نیاز VR باعث شده است تا پایگاه پخش كننده با قدرت خود محدود شود.
هدست ، کنترلرها و ایستگاه های پایه Valve Index ، که در ایالات متحده ، کانادا و اروپا طی یک هفته از زمان اعلام بازی فروخته می شوند. در اواسط ژانویه سال 2020 ، این واحدها در 31 منطقه فروخته شدند. طبق گفته Superdata ، Valve در نتیجه اعلامیه های Alyx در مقایسه با کل 149،000 فروخته شده در سراسر 2019 ، 103،000 واحد Index را در سه ماهه چهارم سال 2019 فروخته است و بالاترین هدست VR برای رایانه های شخصی در طی آن سه ماهه بود. اگرچه انتظار می رفت كه Valve چندین نسخه پیش سفارش Index را برای انتشار Alyx ارائه دهد ، اما شیوع كروناویروس در چین زنجیره تأمین آنها را محدود كرده است.
امیدارویم از معرفی بازی Half-Life: Alyx لدت برده باشید .